mandag den 18. juni 2007

Kommentar til uge 9 i 23 ting

Uge 9 handler om hvad wiki'er er for en størrelse. Når man jævnligt bruger nettet til at hente oplysninger om dette og hint, så er man naturligvis støt på Wikipedia, som er en meget nyttig ting.
Jeg har surfet lidt rundt i de wiki'er der er nævnt i indlæg 16. Jeg kan godt se, at hvis man er en arbejdsplads, projektgruppe, bibliotek o.lign., så kan man bruge sådan én til at dele og opdaterer informationer, hvor alle har adgang og alle kan være med til at vedligeholde, ganske smart.

Indlæg 17 handler om at vi selv skal prøve at oprette en wiki hos pbwiki, dette har jeg dog undladt, da jeg synes at jeg efterhånden er oprettet her der og alle vegne. Jeg har derfor valgt at nøjes med 2. del af indlæg 17, nemlig Wikipedia, som jo er et glimrende værktøj på internettet. Også her har jeg fravalgt at oprette mig som bruger, men nøjes med at orienterer mig i den, meget interessant

Ingen kommentarer: